onsdag 4. mars 2015

Oppgave 2


Oppgave 3 i Web og informasjonsdesign gikk ut på å 
presentere seg selv ved hjelp av en internett side. 
Siden skulle bestå av totalt 4 sider. 
Vi skulle også ha med bilder og 4 undersider.
Jeg brukte ikke dreamweaver til å lage siden, 
jeg valgte å skrive HTML koden og CSSen selv.


Jeg valgte å ikke skissere siden pga jeg pleier aldri å gjøre det, jeg liker egentlig å "leke" meg fram til jeg føler jeg treffer. Tar noe lengere tid, men det er måten jeg liker å gjøre det på.

Startet oppgaven med å lage hovedsiden, for å ha en mal, og deretter bruke den malen på de andre sidene. Jeg valgte å skrive om hjembyen min og noen bilder fra Shanghai-turen jeg var på nylig.


Etter at jeg hadde opprettet de ulike div'ene brukte jeg mye tid på å plassere dem riktig.

Brukte ulike div'er på tekstene som jeg kalte #tekst1....7 og noe lignende med bildene.
Noe tung måte å gjøre det på egentlig.
Menyen la jeg inn i en klasse som jeg kalte .knapp1


Link til siden min kan du finne her !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar